Friday 5 August 2016

NAK TAHU SESUATU?

Teks: Norul Badri Daud
Imej: Sumber Peribadi

Assalamualaikum wbt
Selamat petang Jumaat yang penuh barakah. Lama tak berkongsi cerita di blog KakYun ni.

KakYun ada join group whatsapp bersama rakan-rakan yang dah lama bersama powergold.biz ni. Alhamdulillah. Banyak betul perkongsian dan ilmu yang diperturunkan kepada kami yang masih bertatih ni untuk terus celik ilmu emas.

Lepas je KakYun hadam ilmu dari group, terus rasa betapa peri pentingnya kita mesti mula menabung EMAS dari sekarang. Alhamdulillah. Dah bermula, walau rasa macam terlewat je.

Kenapa perlu simpan emas? Berbanding wang kertas, rekod dari tahun ke tahun sentiasa menunjukkan kenaikan harga emas. Kenaikan adalah melebihi 25 peratus setahun pulak tu. Tentu ianya sesuatu yang bagus kan.

Nak tahu sesuatu?

Zaman KakYun kawen tahun 2002 dulu, harga emas hanya RM35 per gram saja. Tu pun dah kata mahal dah. Cer tengok sekarang harga RM200 per gram kot. Huii, memang lagi mahal la kan. Nampak jelaskan. Betapa bermanfaatnya kita menabung emas berbanding menyimpan wang kertas. 

Bayangkan tahun 2020 nanti harga emas dijangka melonjak RM503 per gram. Empat tahun saja lagi dari sekarang kan. Jika kita dah bermula menabung serendah 1 gram 1 bulan 1 keluarga seperti slogan yang dilaungkan powergold, tak mustahil kan tika sampai waktu target kita yang sesuai dengan umur anak bakal ke universiti atau kolej dapat ditampung dengan emas tadi tanpa membuat sebarang pinjaman atau hutang. Kita pun tentu lebih tenangkan.



Moga ianya bermanfaat untuk semua. 
Mulalah menabung emas untuk manfaat masa hadapan.
 

#KakYunEmas
019-3615776

 

No comments:

Post a Comment