Tuesday 27 September 2016

BELI EMAS NI UNTUNG CEPAT KE LAMBAT?

Teks: Norul Badri Daud


Assalamualaikum wbt
Selamat petang semua. Moga ceria dan bahagia dihari ini. KakYun doakan dari kejauhan agar segala urusan kita semua dipermudahkan.

Hari ni terasa nak menulis disini. Sudi-sudi lah kalian baca ya hingga ke titik penamat ya. KakYun suka kongsi manfaat serta kelebihan kita menabung emas berbanding wang kertas. Jangan ada yang jemu dan bosan ya. 

KakYun selalu dapat soalan cepumas.
 " Beli emas ni untung macam mana eh, cepat ke lambat?" 

Dan jawapan kakYun kenapa ye kalau kita labur ASB atau pelaburan lain, boleh jer kita tunggu sampai setahun untuk dapat dividen. Itupun berapa la sangat peratus dividen yang kita dapat kan. Namun bila beli emas kita nak untung cepat cepat. Kalau boleh hari ni beli, esok dah dapat untung.
Sebetulnya, kita perlu faham dulu apa sebab kita simpan emas. Bukan untung menjadi perkara utama yang perlu difikirkan. Sebenarnya emas ni, tak perlu sampai setahun pun dah untung sebenarnya. Tak percaya?

Mulakan simpanan emas kita serendah 1 bulan 1 gram sahaja. Jadikan ia sebagai penanda aras naik atau turun harga emas. Dari pengalaman kakyun sendiri sejak serius mula menabung emas ni, harga memang ada turun naik. Namun ianya tak lama dan akan naik kembali. Harga turun pun kakyun senyum sebab ini peluang untuk tambah aset emas pada harga rendah. Harga naik kakyun senyumlah sebab nilai kekayaan semakin meningkat. Apapun keadaan, jadilah penyimpan emas yang sentiasa senyum.  Nak sentiasa senyum, jom mulakan  simpanan kita serendah 1 gram 1 bulan sahaja dari sekarang.

Jika bukan sekarang mula menyimpan bila lagi kan?

Sampai jumpa lagi. Salam kasih sayang.
#KakYunEmas
019-3615776

No comments:

Post a Comment