Thursday 1 September 2016

MULAKAN TINDAKAN, KETEPIKAN ALASAN

Teks: Norul Badri Daud
Imej: Sumber Peribadi

Assalamualaikum wbt.
Selamat petang. Salam sehati sejiwa.

Sedang hujan lebat sekarang ini. Gelap pekat diluar sana. Guruh petir berdentum-detam. Cewah, macam tulis cerpen pulak. Hehe, ambil masa sekejap submit doa. Petang ni KakYun nak kongsi sesuatu. Sudi-sudikan lah baca hingga habis ye. Tenkiu juta-juta diamonds sebab sudi singgah kat sini.

Bila hujan camni, teringat pula pepatah lama "sediakan payung sebelum hujan". Ehh, kenapa pulak dengan pepatah ni KakYun.

Okey, sebenarnya sedang kecoh sekarang ini kan bank yang terkenal serta ramai pelanggan seperti Maybank, CIMB serta RHB dah mula tutup cawangan di seluruh Malaysia. Ini situasi yang kurang bagus untuk orang macam KakYun ni yang makan gaji. Gaji dah lah tak seberapa. Takut juga bila dengar berita macam ni. KakYun bukanlah pandai bab ekonomi ni, namun rasanya bila berlaku situasi macam ni, memang akan ada kesan yang tak bagus untuk rakyat golongan sederhana macam kita.

Apabila tak bersedia dari sekarang bimbang akan datang semakin runcing jadinya. Hidup meminjam-minjam jika tiada persediaan dari sekarang. Harusnya kita dah tak boleh leka dan rasa selesa dengan apa yang kita ada sekarang. Sebab tu KakYun cuba cari jalan berubah dengan tindakan. Bukan hanya sekadar tunggu dan lihat. 

Apa yang KakYun buat ialah mulakan tabungan emas. Aset yang sangat bernilai, kalis inflasi. Simpan setakat yang mampu dulu. Kalau mampu 1 gram, simpan 1 gram untuk bulan tersebut. Kalau tak mampu 1 gram, cuba juga untuk simpan 0.5 gram. Yang penting gram emas KakYun bertambah.


Alhamdulillah. Bila join powergold ni, beli emas dengan harga ahli. Harga lebih jimat dari harga pasaran. Bonus pun ada. Huii, best kan. Memang berbaloi untuk masa depan. Cumanya perlu istiqamah setiap bulan namun ianya bukan paksaan. Hanya kesedaran diri sendiri. Bukan simpan sebab kakyun kaya banyak duit dan nak menunjuk-nunjuk. Namun untuk tabungan anak-anak kita pewaris masa depan. 

Emas aset yang bagus untuk diwarisi. 
1 Gram 1 Bulan 1 Family

Jomm. Mulakan tindakan, ketepikan alasan.


#KakYunEmas
019-3615776

No comments:

Post a Comment